Oldalak

2014. december 22.

Krémes almás piskótatorta












Idejét nem tudom, hogy mióta szemezek ennek a süteménynek az eredetijével, ami a Rama Süssünk-süssünk valamit című hőskölteményében jelent meg. ...hmmm... ha a kiadványban meghirdetett játékra a receptek beküldési határideje 2002. február 28., akkor épp elég régóta igaz? :D Nem is értem, hogy miért halasztgattam idáig. A piskóta a fahéjas alma és a vaníliás krém igazán klasszul összeillenek. :) ...jó, jó, tudtam én, csak nem sejtettem. :D Nem hiába nézegettem évekig. Az ünnepi készülődés remek alkalom a próbasütire. Igaz, a végére a Rama-hoz nem sok köze maradt -mivel a krémhez inkább mascarponét használtam-, ha csak az nem, hogy onnan az ötlet. ;)





 




Hozzávalók egy 22 cm átmérőjű kapcsos tortaformához:
A tésztához:
3 tojás
3 ek. cukor
3 ek. sima liszt
csipet só
1 tk. holland kakaópor

Az almás réteghez:
kevés vaj
1 ek. zsemlemorzsa
2 kisebb alma
1 kk. őrölt fahéj
1 ek. cukor

A krémhez:
1 csomag vaníliás pudingpor (főzős)
1/3 vaníliarúd kikapart magja
3,5 dl tej
5 ek. cukor
25 dkg mascarpone

Holland kakaópor a díszítéshez.


  1. Az almát meghámozzuk, magházát kivágjuk, majd felszeleteljük úgy, hogy ~ 1 cm vastag félköröket kapjunk.
  2. A sütőt előmelegítjük 180 °C-ra. A tortaformát kibéleljük sütőpapírral. A sütőpapírt vajjal átkenjük, majd zsemlemorzsát szórunk a forma aljába. Erre fektetjük az almaszeleteket, melyeket meghintünk fahéjjal és cukorral.
  3. A piskótához a tojásokat szétválasztjuk. A sárgáját krémesre keverjük a cukor felével. A fehérjét a cukor másik felével kemény habbá verjük. A sárgájához adjuk a lisztet, kikeverjük, majd óvatosan beleforgatjuk a tojásfehérjét.
  4. A tészta kétharmadát az almára öntjük, elegyengetjük, majd a maradék tésztában elkeverjük a kakaóport. A kakaós tésztát az előbbire kanalazzuk, majd a kanál nyelével többször áthúzzuk a tésztát, hogy márványos legyen.
  5. Előmelegített sütőben ~20-25 percig sütjük.
  6. Ha kész, a forma oldalát levesszük, megvárjuk, míg a tészta langyosra hűl, majd átfordítjuk egy tálra -így a fahéjas alma kerül felülre-, amin majd később szervírozzuk.
  7. A krémhez elkészítjük a pudingot. ~1 dl tejben kikeverjük a pudingport a cukorral és a vaníliarúd kikapart magjával. A maradék tejet felforrósítjuk, majd beleöntjük a cukros keveréket és felfőzzük. Kihűtjük. A mascarponét a kihűlt pudinghoz adjuk és sima, egynemű krémmé keverjük.
  8. A kész krémmel bevonjuk a tortát, kedvünk szerint díszítjük, majd meghintjük kakaóporral.













6 megjegyzés:

  1. Nagyon szépséges a teteje! Boldog ünnepet kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Köszönöm! Békés, boldog ünnepeket Nektek is! ♥

      Törlés
  2. Júúúúj.... én ezt most azonnal szeretném! Gyönyörű és annyira finomnak látszik, 1000 %, hogy imádnám. :) Szerintem jól tetted, hogy mascarponét használtál. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) De jó! Reméltem, hogy tetszeni fog! ;) Ha pedig imádnád, akkor már küldöm is, mielőtt még "elillan" a tálról. :D

      Törlés
  3. Isteni finom lehet, nagyon szeretem az ilyen krémes, puha, símogató sütiket. Megpróbálom hasonlóra csinálni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó! Ennek nagyon örülök! ♥ Épp a minap jutott eszembe, hogy megérdemelne egy újrafotózást. :D Remélem ízleni fog! :)

      Törlés