Oldalak

2014. október 15.

Csirkés-sütőtökös bébiétel







Javában tombol a sütőtökszezon, így épp itt volt az ideje, hogy a Csemete is megkóstolja ezt az általam annyira kedvelt zöldséget. Optimista gyerek vagyok, így nem is gondoltam arra, hogy egy icir-piciri adagot készítsek. Rögtön egy negyed sütőtököt főztem meg. :D Persze nyilván nem egy evésre gondoltam megetetni a Csemetével; viszont bíztam benne, hogy ízleni fog neki és akkor a pürésített tök kis adagokban vándorolhat a mélyhűtőbe. Nagy örömömre így is lett. Az első pár kanálnál fürkész tekintet, alapos vizsgálódás, hosszas ízlelgetés és "námmm-nommm-námmm" után már úgy csápolta, hogy csak na. :D 
Néhány napja a Csemete "egyedül" eszegeti le a kanálról az ételt. Nem is hagyja, hogy etessem, csak szépen kiveszi a kezemből a kanalat. Így én csak a kanálutántöltő vagyok -de azt is csak úgy, hogy ketten fogjuk a kanalat- illetve ha kell, elvégzem a szükséges finombeállítást. Mivel a kanál néha megmakacsolja magát és keresztbe fordul, vagy más hasonló mutatványt végez. :D Egyszóval oltári büszke vagyok! ♥






Elkészítés:
  1. A csirkemellfilét felkockázzuk, majd annyi vízben, ami ellepi, egy gondolatnyi sóval és egy pici fokhagymával (én egy egész filéhez tettem egy kis gerezd fokhagymát) puhára főzzük, majd némi főzővízzel együtt botmixerrel pürésítjük.
  2. A sütőtököt meghámozzuk, kimagozzuk. Húsát kockákra vágjuk, majd kevés vízben puhára főzzük. Leszűrjük -a főzővizet félre tesszük-, majd pürésítjük.
  3. A húsból és a sütőtökből egy evésre való adagot összekeverünk, majd sinlac porral alaposan kikeverjük. Ha kell, még némi főzővízzel hígítjuk.
  4. Tálalás előtt a langyos bébiételbe egy kávéskanálnyi olívaolajat és néhány csepp citromlevet -jön a hűvös, kell a vitamin :)- keverünk.





Mennyiségeket azért nem írok, mert bár a sinlac receptfüzetben pontos adagok vannak feltüntetve, azért mindenki a saját gyermeke ízléséhez igazítja azokat.

2 megjegyzés:

  1. A Kislegény nagyon ügyi, hogy már egyedül fogja a kanalat, na és az se semmi, hogy a sütőtök is nyerő! :) Olyan jót nevettem azon, hogy a finombeállításokat még te végzed. :D Jók vagytok, na! ;) ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :D Én is olyan jókat tudok magunkon derülni, ahogy egyszerre van négyfelé a kanál és ahogy szövegelünk, meg vigyorgunk nagyokat. ;)

      Törlés