2014. augusztus 15.

Lecsó télire - 100% zöldség :)









Végre elkezdett nagyobb ütemben érni a paradicsom. :) Igaz, még "csak" az apróbb szeműek, de úgy örülünk neki, hogy a sok eső ellenére mégis egész szép a termés. Remélem, hogy most már kevésbé lesz trópusi az időjárás és a friss hajtások szépen meg tudnak majd erősödni és egész a fagyokig szedhetjük majd a Nap-érlelte piros bogyókat. :) Az első zsákmányból -némi ajándék paradicsommal és paprikával kiegészítve- lecsót készítettem.




 

Hozzávalók 3 l lecsóhoz:
2,5 kg paradicsom tisztítva*
1,5 kg paprika tisztítva**


  1. A megtisztított paradicsomot kockákra vágjuk és egy nagy lábosban felfőzzük.
  2. Ha már szépen összeesett és levet eresztett, hozzáadjuk az 1 cm-es csíkokra vágott paprikát, majd addig főzzük együtt -néha óvatosan átkeverve-, míg a paprika megpuhul.
  3. A kész lecsót tiszta, száraz üvegekbe szedjük, ép, sérülésmentes tetővel lezárjuk, majd 5-10 percre fejre állítjuk az üvegeket. 
  4. Száraz dunsztba tesszük őket és hagyjuk, hogy teljesen kihűljenek. (Ez nekem 2 nap volt.) Ezután mehetnek a kamrapolcra.









A kész lecsó mennyisége tájékoztató jellegű, mivel azt a paradicsom fajtája és a főzés időtartama nagyban befolyásolja.

*A paradicsomot meleg vízben alaposan megmossuk, a tetejét kereszt alakban bevágjuk, majd néhány percre forrásban lévő vízbe tesszük. Kiszedjük, kicsit hűlni hagyjuk, majd a héját lehúzzuk. Daraboláskor a kocsánynál lévő zöld részt kivágjuk.
**A paprikát meleg vízben alaposan megmossuk, majd félbe vágjuk és a kocsányt a magokkal és erekkel együtt kivágjuk.
 

2 megjegyzés:

  1. Jaj, de megszerettem én a lecsót! Nagyon cuki a lecsód a paradicsommintás üvegekben. :D Tavaly mi is tettünk el, pontosabban én főztem, Anya meg elkommunizálta és eltette maguknak télire, de nem üvegben, hanem lefagyasztotta. :D Én még sosem készítettem így télire lecsót, tekintve, hogy csak tavaly derült ki, hogy elkezdtem imádni. Az idén nyilván nekiállok és én is teszek el.
    Olvasva a soraidat azon mosolyogtam, hogy pontosan ugyanúgy készítem elő én is a zöldségeket, ahogy te. Na nem mintah ez olyan nagy érdekesség lenne, de nagyon megörültem, hogy ennyire kísérteties a hasonlóság. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó! De jó! :D Köszi! Örökök, hogy tetszik! :)
      Anyud jó boltot csinált Veled! ;) Tényleg, fagyasztva is klassz eltenni a lecsót. Nekünk "pici" a mélyhűtőnk, így marad a befőzés, de az már csak az utolsó mozzanatban különbözik.
      ...csodálkoztam volna, ha nem hasonlítunk ebben (is)... :D

      Törlés