Oldalak

2014. május 24.

Kekszgombóc - Pom-Pom főz









Holnap gyermeknap! :) ...nosztalgiázom kicsit. Az utánozhatatlan kekszgombóccal. :D Életem első igazi süteményével. Abból, a szívemnek oly kedves gyerekszakácskönyvből, készítem most is, melyből anno először csináltuk Húgival. 
A mű címe: Pom Pom főz
A két Pom Pom gyerekszakácskönyvre hosszas keresgélés után sikerült rátalálnom egy antikváriumban. ...és úgy is örültem nekik, mint egy kisgyerek. :D Igaz, ezek már nem az én könyveim, csak vigyázok rájuk egy kicsit. ;)
Most még egyedül gyártom a kekszgombócot és csak mi felnőttek fogunk enni belőle, de jövő ilyenkor már akkora lesz a csemeténk, hogy hármasban eszegethetjük Gombóc Artúr kedvencét. :)
Készítsük hát el, együtt velük, nekik és magunknak, mert jó móka és klassz finomság. :D


A képeken, kedves barátom, Kockanyúl állt modellt. :)
Látogassátok meg őt Huncutpoppy-nál és nézzetek szét náluk!




 

Hozzávalók:
25 dkg darált keksz
15 dkg porcukor
10 dkg vaj
2 ek. kakaópor
~1 dl tej
kókuszreszelék


  1. A kekszhez adjuk hozzá a porcukrot, vajat és kakaóport, majd morzsoljuk el.
  2. Adjunk hozzá annyi tejet, amennyit felvesz, gyúrjuk össze, majd pihentessük ~30 percet.
  3. A masszából nedves kézzel formáljunk dió nagyságú gombócokat.
  4. Forgassuk meg őket kókuszreszelékben.

 Készítés közben kóstolni ér! :D









A recept forrása: Csukás-Oroszlán-Sajdik Pom Pom főz szakácskönyv gyerekeknek




8 megjegyzés:

  1. Fülig érő szájjal olvastam ezt a recit, főleg a sztorit. Nagyon tetszik, hogy ebből a könyvből ügyködték kiskorodban és nem lettél hozzá hűtlen. :) Kockanyúllal régóta szimpatizálok, tök jófej lehet, látszik a fején, és biztos kellően huncut is. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, hű maradtam. :) Akárhányszor fellapozom, mindig eszembe jut, hogy milyen jó is gyereknek lenni. :D Persze néha még most is az vagyok...
      Kockanyúl bizony tényleg huncut! Nagyon szeretem! ♥

      Törlés
    2. Ha egyszer készülne cica is, vevő lennék rá. Mondjuk 4 különböző, pont, mint a mieink. ;) Azt a könyvet pedig szívesen átlapozgatnám.

      Törlés
    3. ...sose lehessen tudni... :) egyszer még cicák is költözhetnek Kockanyúlékhoz. :D A könyv biztos neked is tetszene. ;)

      Törlés
  2. Én is ezt a kekszgolyót szoktam csinálni, a könyv nincs meg, de anno a szomszéd lány könyvéből írtam ki a receptet még gyerekként. :) Gombóc Artúr kókuszgolyóként szerepel nálam is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D De jó! Most nagyon vigyorgok! Ugye, hogy nem csoda, hogy ez Gombóc Artúr kedvence? ;)

      Törlés
  3. Jaj de szép golyóbisokat görgettél és biztos finomak is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Csigabige! :) Finomak bizony! ...mert ugye Gombóc Artúr nem tévedhet! ;)

      Törlés