Oldalak

2013. augusztus 14.

Citromkrémmel töltött muffin






Citromos süti-ehetnékem támadt. :) Ezt bizony orvosolni kellett, úgyhogy egy gyors és nagyon-nagyon citromos muffint sütöttem. Ezt az alapreceptet használom a tésztához, már vagy ezer éve és nekem nagyon bevált. :) És hát ugye nagyon megszerettem a citromkrémet így teljesen nyilvánvaló volt, hogy ez kerül a sütik belsejébe. A tészta akár lekvárral, vagy csokikockával töltve is nagyon finom. ...vagy gyümölcsökkel keverve. ...vagy üresen. De a legjobb citromosan. :D



 
Hozzávalók 12 db-hoz:
A tésztához:
25 dkg sima liszt
15 dkg cukor
2,5 dl tej
1 dl olaj
1 csomag sütőpor
1 csipet só

A citromkrémhez:
1 citrom leve
fél citrom reszelt héja
5 dkg cukor
1 tojás
2,5 dkg vaj

A citrommázhoz:
12 dkg porcukor
fél citrom leve


  1. Először elkészítjük a citromkrémet. Egy kis lábasban a tojást elhabarjuk a citromlével, majd belekeverjük a cukrot, citromhéjat és kis lángon, folyamatosan kevergetve addig "főzzük" míg besűrűsödik. Ha kész, elkeverjük benne a vajat, majd hűlni hagyjuk.
  2. A sütőt előmelegítjük 190 °C-ra és egy 12 db-os muffin sütőforma mélyedéseibe muffin-papírt teszünk.
  3. A tészta száraz és nedves hozzávalóit külön-külön összekeverjük, majd a tejes keveréket a száraz anyagokhoz öntjük és kikeverjük a tésztát.
  4. A tésztának kicsit több, mint a felét elosztjuk a 12 formában, majd mindegyik közepére citromkrémet kanalazunk úgy, hogy mindegyik sütibe egyformán jusson.
  5. A maradék tésztával befedjük a krémet. Először óvatosan körbecsorgatjuk a krémhalmokat, majd a tetejüket is bevonjuk, így nem fog oldalt kifolyni a krém.
  6. Előmelegített sütőben ~18-20 perc alatt aranybarnára sütjük.
  7. A sütiket kiszedjük a formából és hűlni hagyjuk. Közben a porcukrot kikeverjük a citromlével -amit fokozatosan adagolunk, nehogy híg legyen a máz-, majd rákanalazzuk a sütik tetejére.
  8. Kicsit hagyjuk pihenni, míg megdermed a máz és már ehetjük is. :)






20 megjegyzés:

  1. Azt hiszem, a muffinok királynője nálam a citromos változat. Citromkrémmel valami szuper lehet, teljesen felizgattad a fantáziámat, ahogy mutogatod itt nekem a kifolyó lemon curdöt. Felháborító! :D

    VálaszTörlés
  2. :) Jáj... bocsesz! Elnézést kívánok! :D Fura, de még ennyire citromosat nem csináltam. Pedig hogy imádom az ízét... Eddig csak a tésztában volt némi citromhéj. Valahogy el kell rejtenem magam elől a maradékot, mert képes leszek és mind megeszem. ;)

    VálaszTörlés
  3. Na, most már nincs tovább, el kell készítenem ezt a citromkrémet!!!! :)

    VálaszTörlés
  4. :D Hajrá Eszter! Hidd el, nem fogod megbánni! ;)

    VálaszTörlés
  5. Irtó guszta! Imádom a citromos süteményeket. A muffint főleg így szeretem, ha van benne valami cucc:-)

    VálaszTörlés
  6. :) Örülök, hogy tetszik! Egyszer próbáld ki citromkrémmel, nagyon jópofa. Édes is, de fanyar is. Jó kis könnyű nyári süti. No persze készül ez majd minden évszakban. :D

    VálaszTörlés
  7. Óh, be szép! Az a könnycsepp ... - csodás!

    VálaszTörlés
  8. :) Köszönöm! Örülök, hogy tetszik!

    VálaszTörlés
  9. Kétszer is megsütöttem az elmúlt napokban. Isteni benne a citromos krém. Köszönöm a receptet!

    Kinga

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kinga! De jó! Nagyon örülök, hogy ízlik! Köszönöm, hogy megírtad! :)

      Törlés
  10. Szia! A minap találtam rá erre a csodás muffin receptre, megcsináltam és el kell mondanom, hogy ilyen isteni finom muffint még soha nem ettem! A családnak is nagyon ízlik! 😀 Pont úgy néz ki, mint a képen, csak nem lett ilyen magas, viszont 15 db lett így.😀 A mázhoz sokallom a 12 dkg cukrot, én kb a feléből csináltam persze kevesebb citromlével. Biztosan sokszor meg fogom még sütni! 😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Szilvi!
      De jó! :) Nagyon örülök neki, hogy elkészítetted, és hogy nektek is ízlik. :)Köszönöm, hogy megírtad!
      Igen, a máz mindenképp ízlés dolga. :)Én van, hogy anélkül készítem, van, hogy csak úgy találomra kikeverek valamennyi porcukrot citromlével. :D Lehet hígabb, lehet sűrűbb, ki hogy szereti. Egy biztos, mázzal finomabb a süti. ;)

      Törlés
  11. Sziasztok! Lesz valami baja a sütinek, ha most megcsináltam a tésztát meg a citomkrémet, berakom a hűtőbe és reggel sütöm meg? Köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! A citromkrémnek biztosan nem lesz baja, akár egy hétig is bírja hűtőben, feltéve, hogy marad belőle. ;) A tészta viszont más tészta... igaz nincs vele tapasztalatom a hűtést illetően, mégis azt javasolnám, hogy ezt az adagot inkább süsd meg most és reggel keverj ki egy újat. A muffintészta nem tudom mennyire bírja a pihentetést. Én azonnal sütőbe teszem, amint kikevertem és kiporcióztam. :)

      Törlés
    2. Szia!:) Jól látom, hogy a tésztába nem kell tojás?

      Törlés
    3. Szia! Jól bizony! :) Tényleg nem kell. :)

      Törlés
  12. Sziasztok! Kicsit késve írok, bocs! A tészta 1 éjszakát a hűtőben állt és az ég világon semmi baja nem lett! Nagyon finom a süti! Köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! De jó! Köszi, hogy megírtad! :) Így most már ez is tesztelve. :) Örülök, hogy tetszett! :)

      Törlés
  13. Nagyon finom, könnyű lett a tésztája. Imádjuk. Étcsokival borítottam be, és egy pici őrölt szegfűszeget szórtam a lisztbe. Ki fogom próbálni naranccsal is. Köszönm szépen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó! Örülök neki, hogy elkészítetted. :) Ezekkel a változtatásokkal biztos nagyon különleges lett. :) Köszönöm, hogy megírtad!

      Törlés