2013. július 31.

Sárgabarackdzsem citrommal






Anyuéktól kaptunk egy jó adag friss sárgabarackot. Kopogatott, kopogatott, aztán úgy döntöttem, egy részéből dzsemet főzök. Szép citrom is volt itthon és ma vettünk egy pár helyes kis üveget, így minden adott volt. Én is, ahogy Anyu és ahogy az ő Anyukája régen, citromkarikával készítem a sárgabarackdzsemet. Igaz, az eredeti recept szerint lekvárt illene főzni, de a nagy kánikulára való tekintettel kihagytam az órákig tartó kevergetést a tűzhely fölött. :) Ebben a dzsemben a legjobb dolog hogy ki lehet vadászni belőle a citromkarikákat. Ezt a tevékenységet már kicsinek tökéletesítettük, s ahogy a felbontott üveg kikerült az asztalra, mi pillanatok alatt "citromtalanítottuk". Mi tagadás, én azt sem bánnám, ha az egész csak barackban főtt citromkarikákból állna. :) Süteménybe, palacsintába, vajas kenyérrel, vagy vajas kaláccsal nagyon finom.



 


Hozzávalók 8 db 212 ml-es üveghez:
2 kg sárgabarack (mag nélkül)
2 szép citrom
40 dkg cukor
1 tasak dzsemfix extra


  1. A barackot 2x2 cm-es kockákra vágjuk és egy lábosba tesszük. Hozzáadjuk a cukrot, jól átkeverjük és ~15 percet pihentetjük.
  2. A citromot alaposan megmossuk, majd ~0,5 cm-es karikákra vágjuk és hozzáadjuk a lecukrozott barackhoz.
  3. Felfőzzük a gyümölcsöt. Óvatosan kevergetjük, hogy a citrom ne törjön és a barack is darabos maradjon.
  4. Levesszük a tűzről, hozzáadjuk a dzsemfixet és alaposan elkeverjük.
  5. Forrón üvegekbe szedjük.









4 megjegyzés:

  1. Finom lehet citrommal, nekem biztos ízlene így, mert nagyon szeretem a citromot. A fotók csodaszépek most is! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Igen, tényleg "különleges" lesz tőle a dzsem. Egyszer, ha van kedved, próbáld ki. :) Addig is küldök kóstolóba fénypostával. ;)

    VálaszTörlés
  3. Köszi a küldeményt! Sajna most már jövő nyáron piaci barackot kell venni, mert ugybár eladtuk a házat, aminek a kertjében volt barackfa is. De majd kipróbálom, mert tényleg kivi vagyok az ízére.

    VálaszTörlés
  4. :) Minyimum! Hát igen... saját fánk nekünk sincs, a szülőktől kapunk ilyen csemegéket. :) Jó lett volna ha lehet mobilizálni a gyümölcsfákat igaz? No tán egyszer lesz majd saját! :D

    VálaszTörlés