Oldalak

2013. július 6.

Fűszeres fasírtgolyó






Kedveljük az ilyen és ehhez hasonló falatnyi gombócokat. Legyenek azok zöldségesek, vagy húsosak, klasszul passzolnak friss salátához, főzelékhez, de remekül beillenek akár tapas-nak is. :) Mi most fokhagymás tejföllel, rengeteg friss zöldséggel és frissen sült pitával ettük. Pontosabban pitában. :D





Hozzávalók ~30 db fasírtgolyóhoz:
60 dkg darált hús
1 kis fej vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 csokor petrezselyem
pár szál friss korianderlevél
őrölt paprika
1 kk. szecsuáni bors
1/2 kk. cayenne bors
1/3 kk. római kömény


Kevés olívaolaj a sütéshez.


  1. A húst tálba tesszük, majd ráreszeljük a vöröshagymát, fokhagymát. Hozzáadjuk a finomra vágott petrezselymet és koriandert.
  2. A szecsuáni borsot és római köményt mozsárban összezúzzuk, majd a sóval, cayenne borssal és őrölt paprikával együtt a húshoz adjuk.
  3. Ha már minden a tálban van, jól összedolgozzuk a fűszereket a hússal, majd diónyi gombócokat formálunk.
  4. Egy serpenyőben kevés olívaolajat hevítünk és néhány perc alatt -kezdetben lefedve- kisütjük a fasírtgolyókat.






Könnyű nyári ebéd vagy vacsora: Fasírtgolyó friss zöldségekkel, fokhagymás tejföllel, pitában. :)

6 megjegyzés:

  1. Én is nagyon szeretem a fasírtgolyócskákat, ezt is bepuszilnám itt a csuda klassz fotóidon. Izgatod az ízlelőbimbóimat! :D

    VálaszTörlés
  2. Köszi! :) Akkor gyorsan orvosolandó a "problémát" már küldöm is fénypostával. :D

    VálaszTörlés
  3. Estupenda receta se ve muy exquisita y saludable me encanta,saludos y abrazos.

    VálaszTörlés
  4. De jót nevettem az előző hsz-en! :D Te is Gugli fordítóval fordítottad le? Amúgy minimum egy gracias-t nyomhattál volna neki, ha már ölelést küldött. :D

    VálaszTörlés
  5. :) Azzal is, de aztán találtam egy másik fordítót, ami sokkal értelmesebb. Én is gondolkodtam rajta, de aztán arra jutottam, nem ékeskedek idegen tollakkal. Elvégre nem beszélek spanyolul. :D

    VálaszTörlés