Oldalak

2013. május 17.

Bodzaszirup









Végre virágzik a bodza! :D Nagyon szeretem a bodzaszörpöt és igazából mindent, ami bodzás. Tavaly sajnos lecsúsztam a virágzásról, így bodza nélkül telt a nyár. Meg is fogadtam, hogy idén mindenképpen szerzünk és készítek bodzaszirupot, amiből aztán készíthetünk üdítőt, ízesíthetünk vele krémeket, süteményeket, gyümölcsös desszerteket. 
Megéri vele foglalatoskodni, mert így üvegbe zárhatunk egy kis nyarat. :D









Hozzávalók:
2 l víz
2 kg cukor
4 citrom leve
30-35 nagy bodzaernyő


  1. A cukrot a vizet és a citromlevet egy nagy lábasba tesszük. Kevergetve, hogy a cukor könnyebben feloldódjon, felforraljuk. Mikor már szépen gyöngyözik, levesszük a tűzről és kihűtjük.
  2. A bodzaernyőkről lecsipkedjük a virágokat. A kihűlt szirupba szórjuk, átkeverjük, majd egy-két napra a hűtőbe tesszük.
  3. A kész szirupot üvegekbe szűrjük és fogyasztásig hűtőben tároljuk. Fogyasztáskor ízlés szerint hígítjuk vízzel, vagy ásványvízzel, citromszeletekkel díszítjük.














Tipp: Hűtőben hosszú ideig eláll, de ha nem akarjuk, hogy ott sok helyet foglaljon, akkor kigőzöléssel (dunsztolással), vagy egy kevés nátrium-benzoát hozzáadásával tartósíthatjuk.

9 megjegyzés:

  1. Ahogy a szöveget olvastam, tisztára magamra ismertem. Már én is megírtam a szörphöz a szöveget, azt olvasva majd te is látod a hasonlóságot. Még jó, hogy a recim nem pont olyan, mint a tiéd. :D De egy biztos, mindketten bodzarajongók vagyunk. :)

    VálaszTörlés
  2. :) Gondoltam, hogy te is fogsz valami bodzás finomságot készíteni! Akkor hát koccintsunk a bodzára! :D

    VálaszTörlés
  3. Agi, ez most szorp? Gabort szeretnem meglepni iden egy kis b szorppel, mert nagyon szereti... de en nem, vagyis azt hiszem. Ezt nem reklamozom, mert asszem rajtam kivul mindenki imadja :) ha hosszabb tavra keszul, a kesz lezart uvegeket forraljam 15 percet? Csak mert a sutotoklekvart igy szoktam... kulonben nagyon szep kepek :)

    VálaszTörlés
  4. Szia! ...hát tulajdonképpen igen, szörp (eddig nem csináltam ilyen töményre, de így remélem tovább kitart). :) Ebből a mennyiségből nekem kicsivel több, mint két és fél liter tömény szörp lett. Biztosan jó lesz, ha úgy tartósítod, ahogy a lekvárodat. Ha annál bevált, a szörppel sem lehet gond. :) Nekem is kéne még vadásznom bodzát, hogy legyen későbbre is, mert ezt az adag szempillantás alatt el fog fogyni... :D Még az is lehet, hogy te is megkedveled. ;)

    VálaszTörlés
  5. Próbáljátok ki azt is, hogy a cukor 10 %-át karamellizálva teszitek a sziruphoz... Különleges ízélményt kaptok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Edina! Köszönöm a tippet! Egyszer -megboldogult főiskolás éveim alatt- kóstoltam ilyen bodzaszörpöt és valóban nagyon finom volt! :)

      Törlés
  6. Ó, az a csatos üveg! ♥ Anno én is mindenképp ilyenben akartam mutogatni a bodzaszörpöt. :D A te üveged is nagyon klassz, hát még a szirupod, amit én most is épen úgy imádok, mint 4 évvel ezelőtt. Klasszak a képek is. :) De ugye nem csak fotón láthatom az imádott bodzalevünket? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Ugye? Annyira szeretem én is. :) Mindig ebben csücsül a bodzaszörp -már ha nem maradunk le a virágszüretről-, de eddig még nem került lencsevégre. Már nem is tudom honnan van. :D Jó régi az biztos. :) Örülök, hogy tetszenek az új képek. Máris indítok egy egész üveggel. ;)

      Törlés