Oldalak

2013. április 28.

Gazpacho












Emlékszem, kis koromban a szimpla paradicsomlével le lehetett kergetni a térképről. :D Valahogy nem tudtam összerakni a paradicsom ízét folyékony állapottal. Nekem a paradicsom legyen harapható. :) Hosszú évekig csak szószokhoz, mártásokhoz használtam házi paradicsomlevet, vagy hagyományos paradicsomleveshez, de hát annak az íze teljesen más. Egyszer aztán nagy levegőt vettem, és úgy döntöttem, hogy ha szeretem a paradicsomot, meg kell kóstolnom a gazpacho-t is. De jól tettem! :) Nem is kellett volna akkora levegő... Azóta többször készítettem már ezt a csodásan egyszerű levest. Nagyon kellemes hűsítő tud lenni egy meleg nyári napon. Az eredeti recept Jamie Oliver - Jamie belevág... című szakácskönyvéből származik. ...ahogy párom megjegyezte: Ezek a spanyolok tudnak valamit! :D





 




Hozzávalók 6-8 személyre:
6-8 szem szép nagy érett paradicsom vagy 7 dl házi paradicsomlé
5-6 szelet szikkadt kenyér (én gyökérkenyeret használtam)
1 kis fej lilahagyma
1-2 gerezd fokhagyma
1 kígyóuborka
1 zöldpaprika
fél marék zellerlevél
4 ek. olívaolaj
2 ek. balzsamecet
1 tk. Worcestershire-szósz (elhagyható)

fehér bors
csipet cukor (elhagyható, ha jó édes a paradicsom)
víz

  1. A kenyeret meghámozzuk, kisebb darabokra tépve egy tányérba tesszük, majd ~1 dl vízzel leöntjük.
  2. A paradicsomot, uborkát, lilahagymát meghámozzuk és a paprikával együtt apró kockákra vágjuk.
  3. Minden hozzávalót egy nagyobb kancsóba teszünk -vagy turmixgépbe-, és botmixerrel simára dolgozzuk, vagy turmixoljuk.
  4. Annyi vízzel hígítjuk, amennyivel elérjük a számunkra megfelelő állagot (~1 l vizet használtam). Újra átkeverjük, megkóstoljuk, és ha kell, még ízesítjük. Hűtőbe tesszük egy-két órára.
  5. Poharakba vagy tálkákba töltve kínáljuk. Tálaláskor a tetejét megcsorgatjuk még egy kevés olívaolajjal és bazsalikommal díszítjük.








Az eredeti recept szerint Worcestershire-szósz és zeller nélkül készül.



4 megjegyzés:

  1. Hú, akkor lehet, hogy én is szeretném! :) A paradicsom nálam csak szósznak készült vagy paradicsomos húsgombócnak, de hát az is szósz ugye. :D Se levesnek, se magában, harapható gyüminek (zöldségnek) nem eszem meg, mégis szívesen megkóstolnám a te gazpachodat, mert olyan sok finomság van benne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Klassz! Ki tudja, talán annak is eljön az ideje, hogy mindenhogy megegyük igaz? :D

      Törlés
  2. Én táncolnék veled.... akarom mondani koccintanék ezzel a fincsi, üdítő leveskével. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Már töltöm is a következő pohárkával! ;)

      Törlés