Oldalak

2013. március 29.

Vaníliás briós









Egy nap és itt a húsvét. Ma délután elindulunk a "családozós" körútra. :) Gondoltam, hogy készítek egy kis meglepetést az otthoniaknak a tegnap gyártott házi torma mellé, így ma -mivel rövidített napunk volt- még volt időm mindkét családnak kalácsot és brióst sütni. Tegnap már sütöttem egy adag brióst próbaképp -amihez a jól bevált kalácsreceptemet használtam-, mert mindenképp szerettem volna olyan kis egyszemélyes kelt tésztákat sütni, amit nem kell szeletelni, így tovább frissek maradnak és persze könnyen szállíthatók.







 


Hozzávalók 12 db brióshoz:
35 dkg sima liszt
2 dl tej
3-4 ek. olaj
2 tojás
2,5 dkg élesztő
2 ek. cukor
1/2 kk. só
1 kk. őrölt Bourbon vanília
1 tojássárgája és kevés olaj a kenéshez; kevés kristálycukor a szóráshoz.


  1. A tejet meglangyosítjuk, kétfelé osztjuk. Az egyik felébe egy kanál cukrot és egy kanál lisztet teszünk, majd belemorzsoljuk az élesztőt, és felfuttatjuk.
  2. A tej másik felébe beletesszük a sót, a maradék cukrot, 2 ek. olajat, a tojásokat, majd egy villával elkeverjük.
  3. A lisztet tálba mérjük, hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt, a cukros-tojásos tejet, az őrölt vaníliát és elkezdjük dagasztani. Dagasztás közben hozzáadjuk a maradék olajat kanalanként, nehogy túl lágy legyen a tészta. Akkor jó, ha elválik a kezünktől és az edény falától.
  4. Letakarva, langyos helyen ~1 órát kelesztjük. A sütőt közben előmelegítjük 180°C-ra.
  5. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítjuk, bátran átgyúrjuk, majd 12 egyenlő részre osztjuk. Kis cipókat formálunk, majd letakarva további 10-15 percig kelesztjük.
  6. Egy 12-es muffin-forma mélyedéseit pici olajjal kikenjük.
  7. A cipókból ~20 cm-es rudakat sodrunk. Ezeket megcsavarjuk, majd csiga formában feltekerjük és a formába sorakoztatjuk a briósokat. Ahol a tészta összeér, megkenjük olajjal, hogy szépen meg tudjanak kelni. 5 perc pihentetés után megkenjük a őket tojássárgájával, majd meghintjük cukorral.
  8. Előmelegített sütőbe téve ~15-18 perc alatt készre sütjük a briósokat.










8 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a briósod, és olyan jópofák! Jó ötlet muffintepsiben sütni. Nagyon rendi vagy, hogy ilyen finomságokkal ajándékoztad meg a rokonaidat.
    Én még sosem sütöttem brióst, de ezt ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  2. De jó! Örülök, hogy tetszik! Olyan kíváncsi voltam, hogy mit szólsz hozzá. :) Nagy sikert aratott, az biztos. Legközelebb dupla adagot fogok sütni. :) Most is a sütőben van egy adag, hogy nekünk is legyen. Igaz, most 1 kg lisztből csináltam a tésztát és az egy harmadát külön kelesztettem, abból lesznek a briósok, a többiből meg kalács... mert az is elfogyott. :D

    VálaszTörlés
  3. Istenien neznek ki! Mit nem adnek most egy darabkaert...

    VálaszTörlés
  4. De aranyos vagy! Köszönöm! :) Most sajnos nincs készleten, de a következő sütésből küldök fénypostával! :D

    VálaszTörlés
  5. Az jo lenne :) Kulonben kepzeld, megcsinaltam a bodzaszorpot, talan holnap fel is teszem :)

    VálaszTörlés
  6. De jó! De jó! Hűűű... nagyon kíváncsi vagyok a bodzaszörpödre! :D Biztos csodás képeket csináltál!
    Briósrendelést felvettem! ;)

    VálaszTörlés
  7. Juj, de szépek az új képekkel! :) Igaz, nekem a régiek is tetszettek, de ez a rózsaszín dizájn nagyon cuki. :) A briós meg olyan szépséges, hogy most azonnal bele tudnék harapni. :v

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor már indítom is őket! :) Örülök, hogy tetszenek az új képek. ;) ♥

      Törlés