2013. március 17.

Tarte Tatin - fordított almatorta karamellel



Tegnap este, miután begyújtottam a cserépkályhába, felkucorodtam a kanapéra és elkezdtem átlapozni a régi receptes újságokat. Nem vagyok nagy gyűjtő, néha, ha újságosnál járok és megakad a szemem receptes lapon, gyorsan átfutom és ha van benne jó pár étel, ami tetszik, megveszem. :) Ez a torta egy 2011-es újságban volt. Már vagy ezerszer elolvastam a receptet, megcsodáltam a képeket, de valahogy sosem jött ki úgy a lépés, hogy meg is süssem. Most volt hozzá itthon minden, ezért még este kivittem a konyhába az újságot, hogy biztos ne térítsen el semmi attól, hogy végre kipróbáljam. Nagyon finom lett; ropogós tészta, fényes, édes karamell, puha, savanykás almával...
Pillanatok alatt elfogyott. :)


Hozzávalók 4-6 személyre:
A tésztához:
15 dkg sima liszt
10 dkg vaj
5 dkg porcukor
1 tojássárgája
1 csipet só
reszelt citromhéj

A karamellás almához:
4 közepes savanykás alma
1 dl víz
8 dkg cukor
2 ek. rumaroma
2 dkg vaj

Kevés vaj a forma kikenéséhez, porcukor a díszítéshez.


  1. A hozzávalókból összeállítjuk a tésztát, amit egy műanyag zacskóba csomagolva a hűtőbe teszünk egy órára.
  2. A sütőt előmelegítjük 190 °C-ra.
  3. Egy kis fazékban felforraljuk a vizet, hozzáadjuk a cukrot és aranybarnára karamellizáljuk. Hozzákeverjük a rumaromát és a vajat. Óvatosan, nehogy a forró karamell kicsapjon.
  4. Egy 24 cm átmérőjű formát kikenünk vajjal, majd beleöntjük a karamellát.
  5. Az almákat megmossuk, meghámozzuk, felnegyedeljük és kimagozzuk, majd a cikkeket a karamell tetejére sorakoztatjuk.
  6. A tésztát lisztezett deszkán akkora kerek lappá nyújtjuk, amekkora a formánk mérete. Beborítjuk vele az almát.
  7. Előmelegített sütőben 35 perc alatt aranybarnára sütjük a tortát.
  8. Még forrón tálra borítjuk, ha kissé kihűlt, porcukorral meghintjük.




2 megjegyzés:

  1. HűŰŰ, ez fantasztikus ízkavalkád lehet, de én kissé feltúrbózom, miután INNEN ellestem e receptet. Méghozzá (kevés) "őrült" őrölt fahéjjal és (kevés) őrölt szegfűszeggel. Az almát csak így tudom elképzelni, ezek azok a fűszerek, melyeket itt MOST hiányolnék. Talán akkor még finomabb lenne? Kipróbálom. Köszönöm! Az ötlet fantasztikus.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik! Biztosan finom lett ezekkel a fűszerekkel!

      Törlés