Oldalak

2013. március 26.

Hagymaleves kakukkfűvel









Ez a leves az elsők között került fel az önállóan elkészített ételeim listájára... anno úgy nagyjából ezer éve. :) Nagyon szeretem főzni is, enni is. Enni kicsit jobban. :D Hét közben ritkán van leves, mivel a vacsora a közös étkezés és ilyenkor az ember nem nagyon vágyik több fogásra. De már olyan régen volt, hogy itt volt az ideje, újra elkészíteni. Amilyen egyszerű, olyan finom. Tálaláskor szórhatunk rá sajtot, de kínálhatjuk tejföllel is. ...vagy a kettővel együtt. :D Sajtos pirítóssal, vagy frissen sült kenyérrel is nagyon jó és laktató fogás kerekedik belőle.


 
 


Hozzávalók 4 személyre:
5-6 közepes fej vöröshagyma
8-10 dkg vaj

2 ek. liszt
1 l zöldség- vagy húsleves alaplé

kis ág kakukkfű
kis ág borsikafű
csipet szerecsendió
  1. A hagymát először félbevágjuk, majd vékonyan felszeleteljük.
  2. A vajat lábasban felolvasztjuk, rátesszük a hagymát és elkezdjük dinsztelni. Fűszerezzük kakukkfűvel, borsikafűvel, szerecsendióval. Sózzuk is, attól függően mennyire sós az alaplé.
  3. Mikor a hagyma aranyszínű, meghintjük a liszttel, átpirítjuk, majd folyamatos keverés mellett, óvatosan felengedjük az alaplével.
  4. Kis lángon ~10-15 percig főzzük. Tálaláskor friss kakukkfűvel díszítjük.
 
 
 
 
 
 
 
 
Most ciabattából készült sajtos mini pirítóssal tálaltam, amit megszórtam egy kis kakukkfűvel.

    4 megjegyzés:

    1. Ficsi!!! :) Én össze szoktam turmixolni, mert se a Kutya, se én nem szeretjük a nagy hagymadarabokat. Érdekes, mert csak levesben nem, amúgy nem zavar. Hú de finom is az friss házi kenyérrel! Ti is tudtok ám élni! ;)

      VálaszTörlés
    2. :D Tudunk ám! Bizony jó dolog is a hagyma! Nekem is sikerült már krémlevessé főznöm egyszer-kétszer, mikor kis lángon ráfelejtettem, picit. :)

      VálaszTörlés
    3. Ó, de klassz képek! :) És az a két kék tálka... ♥ Ez a leveske most igencsak jólesne, mert hideg van és esik a hav. :D

      VálaszTörlés
      Válaszok
      1. Köszi! :D Akkor gyorsan küldök is belőle. Jól becsomagolom, mert itt is hózik. Nehogy menet közben elhűljön. ;)
        ...igen a tálkák... :D Karácsonyra kaptam őket Anyuéktól. ♥

        Törlés